Newt Special, Run that Prog!

Status
Not open for further replies.

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Newt,
Try this one!
Going on Monday 29th to Our 3rd longest River, The Trent.
Long just 1 deg W of Greenwich
Dont forget up here at 53 N Lat
Weather ,3rd consec day of 8 deg C during day, 4 deg nights
Hi winds, 22 mph from NNW
70% chance of rain
(who cares lol)
Swims 3 ft in margin, 6-10ft centre.
Species ,Chub ,Barbel , Carp.
Fishing window and dawn dusk times 8.05 am to 4 13 pm,
Dont give me no 2.00 am prime times lol,
When do we hit em? PS tidal stretch, gonna hit reversal of current!
Over to you maestro!
wizardry_e0.gif

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Ziptrev - the good news is that fishing overall that day should be very good - especially for this time of year. The better news is that the higher wind I put into the program the better the overall rating came out. 22mph gives you about a 70 of 100 overall for the day.

Slightly better shallow but fine up thru 10 feet. Good for both fresh and salt. Full moon that day BTW.

Top times are around the hour of sunrise and sunset so go early and stay late.

After that (since you won't go for any night hours) is 10am-2pm with the better part being from about 11am - 1pm. Moon is directly overhead at that point.

The above is for carp and barbel. I have absolutely no idea what sort of fish a chub is and my program is strictly US fish so I have to try for similar.

You may be happy to know that the day is better for bottom feeders than for pred species. They prefer Sunday for some reason.

Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Newt,
Your a Star!
Will let you know how it goes.
Gotta be better than today, big fat Zero!
Come Summer Newt, be lotsa night fishing, but these old bones dont take the cold at this time o year!

Thanks again

Zip

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Geoff P

The MOGerator
Staff member
Site Supporter
Joined
Dec 2, 2001
Messages
15,428
Trev OLD

I'll give you about 4 months, Or is that you give me four months. 1947 was still a good year.


Geoff
If it swims, catch it.
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Geoff - my little sister was born in '47. Other than that, I agree it was a good year.

Zippy - the rating for the 24th was a dismal 23.

Newt Vail

Edited by - Newt on 25 January 2002 01:14:01 AM
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Newt,
Just realised Monday is the 28th, not the 29th!
Does this make a difference?
PS wind forecast now switched to SSW 21 mph, should be warmer than NNW, but oh! my poor Umbrella!

Zippy

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Only change is sunset is a little better than sunrise but both are good as is the mid-day period.

You still are missing the best time which is the hour around midnight. :D

Should be a good day for this time of year.

For anyone lurking this thread - a question. Since the info is free and at worst, does not help but certainly can't hurt, I wonder why Ziptrev is the only one asking for it.

And BTW - the data for preds is usually quite different than the info for bottom feeders. I can also fine tune for pike or zander or perch which are also somewhat different species to species.

Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Newt,
Im sorry to mess you about, but following a tackle loss, if I get time I'll expand! Dave and I are meeting, same venue, but on an adjacent to the river LAKE!
Also switching target species to Predator Pike!
Now the fishing will be easier, (backs to the wind)and the lake has been dredged in places to hold deeper spots!
BUT your original plot favoured bottom feeders, and 70 was good.
How do the Predator chances stack up?
Cant give depths yet, got to discover.
I will explain your system to Dave, but perhaps you as the resident Expert (Ignore my other Expert Post lol) ought to expand the original thread I discovered elsewhere, so these boys will understand.
If youve time, Re-Post in maggot drowners your 'When to Fish' Post and we may all learn!

Good Huntin!


Zip
PS its Mon 28th 7.45 to 5.00 pm window!

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Easy enough.

Better at 10 ft than shallow. Much better at 10 ft than at 20.

Peak times - in descending order of preference.
1. 11am - 1pm
2. 10am - 2pm
3. 2pm - 4pm
4. Dusk (half hour either side of sunset)
5. Dawn (half hour either side of sunrise)

So, it looks like you might have luck when you first arrive but it may then slow until around 10am and then pick up for a couple hours. Stays pretty good until sundown.

Overall rating if it stays windy and cloudy is in the middle 60s. If the weather improves, the rating drops off so pray for clouds and wind with maybe an occasional spatter of rain. :)

Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
NEWT,
To report!
Fished 9.00 am to 4!
Gale force winds!!
Two avid Anglers, 4 Rods, Water depths from 12 to 20 ft.
Target Predators 90% of time, on bottom, popped up a few inches, and floated 4 -12 ft through undertow on lake. Even floated bread for Carp for 1 hour! (over spotted prey in 2 ft water!)
Result Zilch!
Plan B ?
lol Zip


Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Yup. Me too sorta.

My weather was lots better than yours but I was determined that bass WOULD want spinnerbaits on Sunday. Just a matter of finding the color, size, and blade shape they wanted.

From 10:30 am until 3:30 pm, nothing. I finally changed to a crank bait and picked up a couple of fish over the next hour.

Slower than I had hoped but mostly my determination that the fish would take what I wanted rather than what they wanted that day. Am I thick or what?

Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Thick, No Pal, your determined!
Gotta learn to wish harder this end.
Well done, will try again soon!

Zip

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
OK Newt,

Hope you get time for this now your carrying the Shotgun for Elton lol,

Youve probably followed the Charity Pike fish in threads and they,re on Saturday and Sunday 9yh/10th Feb.

ESOX amd I are going down to London, so hows it gonna be?

Long 0 degrees, not far from Greenwich.

Lat is 52 North, dont put us in the South again lol

Swims 10-14ft deep on average within casting distance (please check optimum as there are some deeper and shallower)

Weather leads in Wed 6th, 8 deg C day, 4 night, wind 11mph WNW 20%chance rain
Thus 7th,9 day 4 night , wind 7 SW , 80% chance rain
Fri 8th, 9 day 4 night , wind 7 WSW, 10% rain poss.
SAt 9th , 8 day 4 night , wind 5 SSW ,50% chance rain
Water reported clear.
No forecast for Sun yet, but is this enough to go on for the 9th & 10th?

Thanks Newt

cya in a MODERATELY short time!

Zip

Ziptrev your resident alcoholic2.gif

Edited by - Ziptrev on 31 January 2002 7:05:31 PM
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Plenty of info to go on.

Conditions overall will be from horrible to poor depending on water temperature and if there is any hint of sun at all. Slightly worse
Saturday than Sunday. Slightly better both days for warmer - I tried temps of below 5, from 5-7, or 7-10. I doubt it will be any warmer than that but if you expect it to, just make the days slightly better if warmer.

Depth doesn't seem to matter much just then with the overall rating being the same for shallows, 10ft, or 20ft.

Best Times (in descending order)
1. 2-4pm
2. 12-1:30pm
3. 11am-12pm
4. hour around dusk
5. hour around dawn

Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
So forget it then huh Pal!!!!!
Stay in bed?


Lol No, I bought the damn tickets now!
It is a Charity do after all, you coulda lied a little!

Thanks Newt and I'll let you know.


Zip

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
LOL - Zippy, I never let these horrid reports stop me from going. I just lower my expectations a bit and am happy with anything that decides to bite.

Rough days for the fish-in. OTOH, good company makes slow fishing lots easier to tolerate.

Newt Vail
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
latitude by using an instrument such as a quadrant or sextant

There are 24 longitude lines, each representing an hour difference from Greenwich since it takes the Earth 24 hours to rotate on its axis. When it is 12 noon in Greenwich, it is 12 midnight on the other side of the Earth, near the International Dateline.

There are 15 degrees between each longitude line since 24 divides into 360 degrees of a circle 15 times. Therefore, local time differs by one hour between two locations that are 15 of longitude apart. So if you are two hours later than Greenwich, you would be 30 degrees West in longitude away from Greenwich, since the Earth rotates from East to West.

So time is the clue for determining your longitude


Newt Vail
 

Ziptrev

05/10/01 - 18/10/02
In Memoriam
Joined
Oct 5, 2001
Messages
1,482
Or look on the map of the world lol

Ziptrev your resident alcoholic2.gif
 

Newt

'Lures Rule!!'
Joined
Jan 19, 2002
Messages
1,385
Dang Zipster - you are making it way too easy for him. LOL

Newt Vail
 
Status
Not open for further replies.
Top